tirsdag 1. april 2008


Filmen startet med at vi blir kjent med hovedpersonene, Kathrine, Yngve, Helge og Jarle. Vi ser hvordan den normale hverdagen er. Så starter Yngve på skolen. Jarle ser ut til å like Yngve men han sliter med fordommer og press fra sine venner. Hele den normale hverdagen blir snudd på hodet. Han kommer ut av balanse, han mister kjæresten sin, Kathrine, og han slutter i bandet.

Jeg synes at filmen startet overbevisende bra, for å være en norsk film. Så etter hvert så slo litt fordommer inn fra min side og jeg synes filmen ble mer og mer ekkel. Jeg ville gitt starten en 5er men utover i filmen ville karakteren sunket. Skuespillerne holdt samme kaliber hele veien ut, men handlingen ødela en del, synes jeg. Skuespillerne spilte kjempe bra.

1 kommentar:

Caroline A. sa...

Hei;)
Du har skrevet en bra filmanmeldelse;)Det er ikke så langt, men du har fått med deg det viktigste. Dette er viktig i en blogg og dette gjelder det meste av bloggen din. Du skriver alltid passe langt;)
Men, jeg sitter og lurer litt på hvilke fordommer du fikk imot filmen. Hva ble egentlig eklere og eklere? Du bør kanskje utdype dette litt mer. I tillegg hva var det med slutten som var så dårlig?
Dette er bare små kommentarer, ellers var innlegget bra.

keep up the good work;)